Strona festiwalu Jazz w Ruinach korzysta z plików cookies w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania zawartości strony. Możesz sam określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. (zamknij).

(sprawdź jak - mozilla firefox) (sprawdź jak - chrome) (sprawdź jak - internet explorer)

(zaakceptuj i zamknij)

 
 
Logotyp
Woody Black 4

10 sierpnia 2018, piątek, godz. 19:00

Fantastic group, really fresh and special! Mike Stern, uzasadnienie przyznania drugiej nagrody w „Made in New York Jazz Competition“

 

 

Woody Black 4 świadomie bada wszelkie muzyczne środki wyrazu i style, które dla tzw. „czarnego drewna” stworzyła współczesna praktyka kompozytorska ostatnich dekad. Ciepły dźwięk „czarnego drewna” jest wykorzystywany świadomie, rozpada się, eksploduje, a czasem nawet nieco się rozciąga, dzięki czemu zespół osiąga szeroki zakres stylistyczny utworów. Kwartet wybrał dość specyficzną drogę w świecie jazzu, odkrywając możliwości charakterystycznych dla tego gatunku instrumentów w sposób odświeżający i daleki od dogmatyzmu. Czterej muzycy poruszają się w klimatach współczesnego jazzu, z awangardowymi wypadami do krainy muzyki światowej.

564

 

 

„Woody Black 4 to wszystko, tylko nie klasyczny zespół jazzowy. Klarnet basowy ma ciepłe brzmienie, ale może też zabrzmieć chropowato i agresywnie. Cztery klarnety basowe w postaci czystej, czyli bez akompaniamentu, pozwalają wykorzystać te możliwości w nieskończoność. Wiedeński kwartet czarnych drewien grając rozwija sporo orzeźwiającego dowcipu muzycznego, który wykorzysta wszystkie możliwości stylistyczne i brzmieniowe tego purystycznego składu.”

(Jazzahead! 2016)

 

„Już sama instrumentacja z czteroma klarnetami powoduje, że Woody Black 4 nie mieści się w standardowym wyobrażeniu o zespole jazzowym. Oczywiście jazz stanowi podwalinę ich twórczości, ale łączą go w sposób ciekawy i klimatyczny z innymi, pozornie odległymi gatunkami muzycznymi. Brzmienie natomiast pozostaje zawsze w obrębie ciepłych barw, łagodne i stylowe, ale jednak nie koniecznie gładkie. Bo przestrzeń, w której się poruszają czterej grający z wirtuozerią klarneciści, zawsze jest otwarta na eksperymenty, na awangardę i czasami nawet na dysonanse.”

(Austrian Music Export 2016)

 

 


Daniel Moser – klarnet basowy
Leonhard Skorupa – klarnet basowy
Stephan Dickbauer – klarnet
Oscar Antoli – klarnet, klarnet basowy

 

Wstęp wolny

Na zakończenie każdego dnia festiwalowego jam session w Klubie Muzycznym 4art
(ul. Siemińskiego 22, Gliwice)

 

Koncert realizowany przy wsparciu Austriackiego Forum Kultury

325


Dodaj do zakładek i podziel się linkiem!

YouTube