Woody Black 4 świadomie bada wszelkie muzyczne style i środki wyrazu, które dla tzw. „czarnego drewna” stworzyła współczesna praktyka kompozytorska ostatnich dekad. Ciepłe brzmienie „czarnego drewna” jest wykorzystywany świadomie, rozpada się, eksploduje, a czasem nawet nieco się rozszerza, dzięki czemu grupa osiąga szeroki zakres stylistyczny utworów. Kwartet wybrał dość osobliwą drogę w świecie jazzu, odkrywając możliwości typowych dla tego gatunku instrumentów w sposób odświeżający i daleki od dogmatyzmu. Czterej muzycy poruszają się w aurze współczesnego jazzu, z awangardowymi wycieczkami do krainy muzyki światowej."

„Woody Black 4 zawiera w sobie wszystko, ale nie jest to klasyczny zespół jazzowy. Klarnet basowy ma ciepły tembr, ale może zabrzmieć też chropowato i agresywnie. Cztery klarnety basowe w czystej postaci, czyli bez akompaniamentu, pozwalają korzystać z tej możliwości w nieskończoność. Wiedeński kwartet czarnych drewien grając, rozwija sporo orzeźwiającego dowcipu muzycznego, który wykorzysta wszystkie możliwości stylistyczne i brzmieniowe tego purystycznego składu”.
(Jazzahead! 2016)

 

„Już sama instrumentacja z czteroma klarnetami powoduje, że Woody Black 4 nie mieści się w standardowym wyobrażeniu o zespole jazzowym. Oczywiście jazz stanowi podwalinę ich twórczości, ale łączą go w sposób ciekawy i klimatyczny z innymi, pozornie odległymi gatunkami muzycznymi. Brzmienie natomiast pozostaje zawsze w obrębie ciepłych barw, łagodne i stylowe, ale jednak nie koniecznie gładkie. Bo przestrzeń, w której się poruszają czterej grający z wirtuozerią klarneciści, zawsze jest otwarta na eksperymenty, na awangardę i czasami nawet na dysonanse”.
(Austrian Music Export 2016)

Daniel Moser – klarnet basowy
Leonhard Skorupa – klarnet basowy
Stephan Dickbauer – klarnet
Oscar Antoli – klarnet, klarnet basowy

Wstęp wolny.

Miejsce realizacji festiwalu:

Ruiny Teatru Victoria
aleja Przyjaźni 18, 44-100 Gliwice